Waar gaan we heen ? voorpret ! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van 205 cabrio.nl - WaarBenJij.nu Waar gaan we heen ? voorpret ! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van 205 cabrio.nl - WaarBenJij.nu

Waar gaan we heen ? voorpret !

Door: Hans CT Wismeijer en Johan CJ Flohr

Blijf op de hoogte en volg 205

23 April 2011 | Nederland, Utrecht

Start van de tocht is op 2 juni, einde toertocht 11 juni.

Op 14 mei is er een sleutelmeeting georganiseerd bij een officiële Peugeotdealer.

Hier kan onder professionele begeleiding met alle noodzakelijke apparatuur en gereedschap gesleuteld worden aan de deelnemende auto’s..

Op 2 juni is de start vanaf diverse lokaties in Nederland. Het laatste verzamelpunt in Nederland is het van der Valkhotel in Maastricht.

De route die is uitgestippeld is bijna tolvrij, dus hoofdzakelijk binnenwegen en is gerekend vanuit Utrecht +/_ 2800 km lang. Alleen op vrijdag 3 juni nemen we een groot gedeelte péage (ongeveer 36 euro) om sneller bij het mooie weer te zijn. Bij 'open rijden is mogelijk', duiken we net boven Lyon de tolweg af. Is een uurtje langer rijden, zelfde aantal km's, maar +/_ 10 euro minder tol.

Foto's van de volgen route en de te bezoeken dorpen en steden in chronologische volgorde vind je op

Helaas werkt de link niet direkt dus even knippen en plakken

De tocht voert naar de Côte d’Azur met bezoek aan St Tropez, Antibes, Nice en Monaco. In die omgeving verblijven we 2 x 2 nachten. De weg terug naar NL gaat deels via de Gorges du Verdon

De reistijd per dag is gemiddeld 6 uur (gerekend zonder stops), m.u.v. de Gorges du Verdon, dag die duurt ruim 7 uur, maar dit is echt genieten.

Een bezoek aan het Peugeot-Musée in Sochaux is uiteraard opgenomen in het programma en wel op vrijdag 10 juni.

Er wordt overnacht in tentjes op de volgende *** tot ****campings:

2 op 3 juni:
Colline de Rabais in Virton Belgie -- Nederlandse eigenaren

3 op 4 juni:
Camping Le Merle Roux in Baix -- Nederlandse eigenaren

4 juni op 5 juni en 5 juni op 6 juni:
Camping Selection in La Croix Valmer 2 nachten ivm bezoek aan st Tropez en Port Grimaud.

6 op 7 juni en 7 op 8 juni:
Les Rives du loup in Vence -- Engelse eigenaren, ook hier verblijven we 2 nachten ivm bezoek Nice en Monaco

8 op 9 juni:
Municipal Sisteron Les Pres Hauts in Sisteron

9 op 10 juni:
Camping Domaine de louvarel in Champagnat --Nederlandse eigenaren

10 op 11 juni:
Camping Belfort in Belfort

11 op 12 juni:
Colline de Rabais in Virton Belgie -- Nederlandse eigenaren

Hier vindt de feestelijke inhaal plaats door familie vrienden en pers

• 29 Mei 2011 - 21:24

Ron De Groot:

Super! Laat die Fransen maar eens zien dat er nog een hoop mooie 205 cabrios bestaan.