Een mooie dag met een chaotisch maar mooi einde - Reisverslag uit Monaco, Monaco van 205 cabrio.nl - WaarBenJij.nu Een mooie dag met een chaotisch maar mooi einde - Reisverslag uit Monaco, Monaco van 205 cabrio.nl - WaarBenJij.nu

Een mooie dag met een chaotisch maar mooi einde

Door: 205cabrioNL - Johan CJ Flohr

Blijf op de hoogte en volg 205

08 Juni 2011 | Monaco, Monaco

Vandaag vol goede moed vanuit Croix richting Monaco vertrokken.
De weersverwachting was onduidelijk maar inpakken en op goed geluk naar Monaco. Langs de kustweg via Frejus, Cannes, Nice naar Monaco.
Onderweg veel flitsen gezien maar gelukkig waren dat de fototoestellen van 205 Cabrioliefhebbers
Dus weer ontelbaar veel fans gezien....

Ondertussen laat het weer ons niet in de steek en loopt de temperatuur zelfs op tot 30 gr.c... en dat is niet altijd comfortabel als je stapvoets rijdt in Nice. Maar wij, de die-hards, hebben liever een zonnesteek dan een dichte 205... en vandaag was niemand een uitzondering.

In de tunnel naar Monaco kwamen we er zelfs achter dat we niet alleen zeer kleurrijk zijn, zelfs met de 4 witte, maar dat onze claxons gezamenlijk ook melodieus klinken.

Uiteindelijk in Monaco aangekomen hebben we de beroemde tunnel bereden. Bij het zwembad/haven een fotosessie gemaakt. Pas de problem. Geen ongeduldige mensen, geen politie die ons wegstuurt. Nee hoor gewoon andere liefhebbers die ook een foto willen maken van een zooitje 205 cabrios op een lijn opgesteld met iets duurdere bootjes dan onze 205jes erachter.

Daarna probeerden we gezamenlijk Monaco uit te komen maar dat liep uit op een drama. De ondertussen aan elkaar gehechte groep 205 cabriootjes werden ruw uiteengereten en hebben de laatste 30 kilometer naar de camping in 4 groepjes gereden.

Gelukkig heeft iedereen naast een mobieltje ook een tom tom, een peet-peet, een sam-sam, een mar-mar of een Garmin en uiteindelijk werden ze op de camping weer met elkaar verenigd. Weliswaar in een klein regenbuitje maar dat mag de pret niet drukken.

Morgen weer vroeg op voor de mooie tocht door de Gorges du Verdon. Weersverwachtingen zijn goed.
En om onszelf wat rust te gunnen hebben we voor een nacht drie stacaravans gehuurd. Hier ook wel Mobilhomes genoemd. Caravans comprenderen ze niet.

Tot morgen en geniet van de fotos en videos...

:SMS update:: 8 juni 2011 :
Lekker opstaan uit een "echt" bed. Zonnetje schijnt. Mooie tocht voor de boeg door de Gorges du Verdon... Maar eerst een ontbijt met croissants.
Naar nu blijkt hadden Vincent, Sammy, maar vooral Michiel een heleboel kleine vriendjes in huis....... Te druk voor in een huisje dus heeft een ieder van hun een nieuwe slaapplaats gevonden...

:SMS update:: 8 juni 2011 :
Update : na een klein oponthoud op 1000 mtr hoogte door een verbrande koppeling konden we na de hulplijn X in Nederland weer verder. We zijn reeds op de Route Napoleon en Gorges du Verdon en het eerste fotomoment is daar... Het is hier mooi. Ook veel fans onderweg en we horen veel deuxcentcinq!!

• 08 Juni 2011 - 05:24

Lucienne En Gerbrand:

Hans (Wismeijer),

Als wij de reisverslagen lezen, de foto's bekijken en de video's zien dan kan het niet anders dan dat je op dit moment erg aan het genieten bent.
    We zien dat het weer een beetje afwisselend is, maar er zullen genoeg dagen zijn geweest dat je met open dak hebt kunnen rijden, denken we zo!
    Zeker wel bijzonder om zo met elkaar in colonne te rijden?

Geniet nog even een paar dagen en doe voorzichtig!!
    En, ook al kennen wij je reisgenoten niet, de hartelijke groeten aan alle mensen
    van Cabrio205nl!!!

XXX Lucienne en Gerbrand

• 08 Juni 2011 - 12:01

Roy:

Erg leuke foto's en filmpjes.

Wat moeten jullie een schik hebben daar.

Geniet ervan.

• 08 Juni 2011 - 13:43

Erica:

Hé leeuwentemmers, wat leuk dat het allemaal zo goed gaat!
    En wat een intrigerend bericht over al die kleine vriendjes... waren 't vliegende, lopende, kruipende of springende? Zes- of achtpotig? En wie heeft 't hardste gegild?!
    Ben niet nieuwsgierig hoor - weet alleen graag alles...
    Veel plezier op de route langs de Verdon!

• 08 Juni 2011 - 18:47

Hulplijn X:

Leuk om te lezen dat alles weer goed gaat.

Wacht nog even op de foto`s.

• 08 Juni 2011 - 22:57

Alex:

Mooie foto's en filmpjes! Blijf ze plaatsen, we smullen er hier van!